Niezwykłe właściwości oleju z nasion konopi siewnej w balsamie Bio karité od Saloos Naturcosmetic (ecostory.pl)

W ostatnim wpisie wspomniałam Wam o swojej współpracy ze sklepem internetowym ecostory.pl, w ramach której otrzymałam do testowania dwa produkty. O pierwszym z nich, czyli pomadce z melisą i olejkiem tea tree pisałam tutaj: [KLIK]
Dziś przedstawię Wam drugi kosmetyk - balsam konopny Bio karité marki Saloos Naturcosmetic




Krótko o marce

Saloos należy do najlepiej rozpoznawalnych producentów aromaterapeutycznych biokosmetyków. Dbałość o najwyższą jakość i dobrą cenę produktów sprawiła, że bardzo szybko stała się jedną z najpopularniejszych na rodzimym rynku marek, cieszącą się uznaniem klientów w ponad 15 krajach. To ona jako pierwsza w Czechach uzyskała certyfikat CPK BIO będący potwierdzeniem, że oferuje swoim klientom produkty bazujące na składnikach pochodzących jedynie z upraw ekologicznych. Więcej o certyfikacie CPK BIO przeczytacie tutaj: [KLIK] 

Zapewnienia producenta

„Kompozycja składników balsamu została specjalnie dobrana do potrzeb skóry wymagającej i problemowej - suchej, przesuszonej lub pękającej. Wyjątkowe połączenie oleju z konopi siewnej, masła shea i cennych wosków roślinnych, ma doskonałe właściwości natłuszczające, zmiękczające i regenerujące. Bio karité balsam konopny jest również odpowiedni do pielęgnacji skóry z zagojonymi oparzeniami.” Brzmi bardzo ciekawie :) 
Kosmetyk został umieszczony w okrągłym plastikowym opakowaniu. To, co wyróżnia go na tle innych tego typu produktów to jego wielkość. Opakowanie jest znacznie mniejsze i bardziej płaskie, przez co bez problemu wrzucimy je do torebki, czy też kieszeni w spodniach. Ma ono jeszcze jedną zaletę - wydobędziemy z niego taką ilość produktu, jakiej faktycznie potrzebujemy. Wieczko opakowania nawiązuje nie tylko do natury, ale i barwy samego balsamu, która jest nietypowa, bo ciemnozielona. Zapach z kolei jest bardzo delikatny, nienachalny oraz przyjemny dla mojego nosa, gdyż go nie drażni. 

Mimo, iż balsam konopny posiada kremową, lekko tłustawą i nie przeciekającą przez palce konsystencję, to nie pozostawia na skórze nieprzyjemnego lepkiego filmu. Dobrze się rozciera, przez co można go stosować nawet podczas masażu całego ciała. 




Balsam Bio karité nakładam zawsze po wyjściu spod prysznica i tuż przed pójściem spać. Stosuję go na całe swoje ciało, za wyjątkiem twarzy. Producent oczywiście nie wyklucza możliwości aplikacji kosmetyku na buźkę, ale ja akurat tego nie robię. Balsam konopny doskonale koi moją skórę oraz sprawia, że staje się ona aksamitnie gładka, jędrna oraz przyjemna w dotyku. Dzieki niemu odzyskała ona właściwy poziom nawilżenia i zregenerowała się, a ja zapomniałam o dyskomforcie w postaci nieprzyjemnego ściągnięcia oraz miejscowego przesuszenia (głównie w okolicach łokci jak i łydek). 

Skład balsamu konopnego Bio karité


  • Butyrospermum Parkii / Shea Butter (masło shea) - składnik bogaty w kwasy tłuszczowe oraz witaminy A, E i F. Regeneruje i odnawia zniszczony naskórek, łagodzi podrażnienia, przyspiesza procesy gojenia oraz wygładza skórę, chroniąc ją jednocześnie przed niesprzyjającymi czynnikami zewnętrznymi.
  • Cannabis Sativa (Hemp) Seed Oil (olej z nasion konopi siewnej) - działa przeciwzapalnie i przeciwtrądzikowo, posiada zdolność głębokiej penetracji tranek oraz ułatwia przenikanie składników aktywnych w głąb skóry.
  • Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil (olej nasion jojoba) - wykazuje ogromne właściwości pielęgnacyjne, wspomaga naturalne funkcjonowanie skóry, reguluje ilość wydzielanego sebum oraz wzmacnia warstwę cementu międzykomórkowego, zachowując naturalną, kwaśną warstwę ochronną skóry.
  • Cera Alba (wosk pszczeli) - substancja natłuszczająca, uelastyczniająca i zmiękczająca skórę. Zapobiega również jej przesuszeniu.
  • Candelila Cera (wosk candelila, wosk kandelila) - substancja pochodzenia roślinnego, otrzymywanya z liści i łodyg wilczomlecza. Stabilizuje emulsję, natłuszcza skórę oraz sprawia, że staje się ona elastyczna i gładka.
  • Tocopherol (witamina E w czystej formie) - biologiczny antyutleniacz przyspieszający tworzenie kolagenu i elastyny oraz zwalczający wolne rodniki.
  • Ascorbyl Palmitate (palmitynian askorbylu, trwała postać witaminy C) - substancja przywracająca jędrność i elastyczność skóry. Wzmacnia ścianki naczyń krwionośnych, rozjaśnia skórę oraz wpływa na spłycenie zmarszczek. Dodatkowo wydłuża datę przydatności kosmetyku i zabezpiecza go przed powstawaniem nieprzyjemnego zapachu oraz zmianami w konsystencji i barwie. 
  • Ascorbic Acid (kwas askorbinowy, witamina C) - działa przeciwzapalnie, wyrównuje koloryt skóry, rozjaśnia plamy i przebarwienia oraz spowalnia procesy starzenia. 




Co sądzicie o balsamie konopnym Bio karité? Mieliście okazję już się z nim spotkać? 
Czekam na Wasze komentarze :)

12 komentarzy:

  1. przyznam szczerze, że nie słyszałam zarówno o marce, jak i o samym balsamie konopnym :) słyszałam o oleju i nasionach i ich leczniczych właściwościach :) ciekawy produkt, podoba mi się to, że nie pozostawia lepkiego filmu, bardzo na plus!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przyjemne zdjęcia w tym poście:) dobrze że produkt sie sprawdził:) a jak z wchłanianiem?

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz go widzę, wydaje się być ciekawy:)!

    OdpowiedzUsuń
  4. marka dla mnie to totalna nowość, ale olejek konopny lubie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też się z nią wcześniej nie spotkałam, ale jest bardzo interesująca (no i ten kolor ;-))

      Usuń
  5. sama chciałabym wypróbować ten koncentrat, kosmetyki konopne świetnie działają na moją suchą , łuszczycową skórę

    OdpowiedzUsuń
  6. Kosmetyki konopne mają świetne działanie.Bardzo lubię po nie sięgać. I ten chętnie wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie stosowałam nigdy takiego balsamu, ale ciekawa jestem jak by się sprawdził u mnie

    OdpowiedzUsuń
  8. Kosmetyki z konopia są bardzo dobre i skuteczne.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo jestem go ciekawa, szczególnie zapachu i tego jak moja skóra na niego by zareagowała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie znam tej marki, ale skoro jest tak rozpoznawalna to warto się z nią bliżej zapoznać :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za każdy pozostawiony komentarz 💚

Copyright © 2018 Toksyczna kosmetyczka