Świat oszalał? Pasta do zębów w proszku?

Produkt, który pragnę dzisiaj Wam przedstawić to znakomita alternatywa dla tradycyjnych past do zębów i prawdziwa gratka dla osób kochających naturalne i bezpieczne produkty. Mowa o ziołowym proszku do czyszczenia ząbków, rosyjskiej marki Babuszka Agafia. Część z Was może być oczywiście zdziwiona, iż zachwycam się „zwykłym” proszkiem, jednakże zaraz przekonacie się, iż są powody do zachwytu :)


Zacznijmy od tego, iż produkt ten zakupiłam na Allegro, podobnie jak wszystkie inne kosmetyki Babuszki Agafii. Za kwotę około 18 złotych otrzymujemy aż 120 ml gładko zmielonego proszku, o urzekającym zapachu mięty i jasnozielonkawym kolorze. Mnie spodobało się również samo opakowanie, które wykonane zostało z tekturki falistej i oplecione papierową banderolą. Kocham tego typu minimalizm :) Proszek zamknięto natomiast w okrągłym plastikowym pudełeczku, w którym znajduje się specjalna wkładka, która chroni przed jego rozsypywaniem. Osobom żyjących w ciągłym pośpiechu (w tym także i mnie) znacznie ułatwia to życie :)


Producent twierdzi, że proszek nie tylko chroni przed próchnicą, ale także wzmacnia szkliwo, poprawia stan dziąseł, likwiduje nieestetyczne przebarwienia oraz odświeża całą jamę ustną. Jeśli ktoś z Was lubi stosować uniwersalne produkty do jamy ustnej, to z pewnością nie będzie zawiedzony.

Aplikacja produktu jest dziecinnie prosta. Wystarczy nanieść odrobinę proszku na szczoteczkę do zębów i czyścić nim zęby przez 2-3 minuty. Niektórzy wkładają zmoczoną końcówkę szczoteczki do opakowania i w ten sposób odmierzają odpowiednią ilość produktu. Ja jednak nie polecam tego sposobu, gdyż w taki sposób niepotrzebnie doprowadzamy do zbrylania proszku i roznoszenia bakterii gnieżdżących się na główce szczoteczki. Lepiej odmierzyć za pomocą łyżeczki odpowiednią ilość produktu i dopiero w nim zanurzyć naszą szczoteczkę. Ta metoda idealnie sprawdzi się również w sytuacji, kiedy kilku domowników korzysta z jednego opakowania tego proszku.


W celu uzyskania efektu wybielającego, producent zaleca stosować proszek minimum 2 razy dziennie. Produktu używam wprawdzie dopiero od tygodnia, ale już jestem z niego bardzo zadowolona. Jestem niezmiernie ciekawa, czy faktycznie wybieli moje ząbki. Na efekty kuracji trzeba będzie jednak trochę poczekać. Z pewnością dam Wam znać po okrągłym miesiącu stosowania tego specyfiku :)


Skład INCI proszku do zębów Agafii urzeka prostotą i jest pozbawiony fluoru, SLS, parabenów, pochodnych glikolu polietylenowego i polipropylenowego, ftalanów, olei mineralnych, a także składników modyfikowanych genetycznie. Jest również w 100% wegański.

W środku znajdziemy same roślinne składniki, tj.:

  • ORGANIC MENTHA PIPERITA (PEPPERMINT) LEAF EXTRACT (organiczny ekstrakt z mięty pieprzowej) - posiada właściwości przeciwbakteryjne i odkażające. Stymuluje naturalny proces regeneracyjny błon śluzowych. 
  • ORGANIC MELISSA OFFICINALIS LEAF Extract (organiczny ekstrakt z melisy lekarskiej) - posiada działanie ściągające, przeciwzapalne, przeciwbakteryjne i przeciwwirusowe. Hamuje rozwój bakterii bytujących w jamie ustnej i powodujących zapalenie dziąseł. 
  • Organic SCHIZANDRA CHINENSIS FRUIT Extract (organiczny ekstrakt z jagód cytryńca chińskiego) - kolejna substancja o właściwościach antybakteryjnych. Przyspiesza proces regeneracji skóry, oraz posiada właściwości antyoksydacyjne i tonizujące. 
  • Calcium Carbonare (węglan wapnia) - absorbuje wilgoć ze skóry. 
  • Sodium Bicarbonate (soda oczyszczona) - spełnia głównie funkcje pomocnicze w kosmetyku: reguluje pH, zmiękcza wodę i zwiększa rozpuszczalność innych związków. Jako substancja aktywna wykazuje korzystne działanie przeciwzapalne i oczyszczające. 
  • Mentha Piperita Essential Oil (olejek eteryczny z mięty pieprzowej) - wykazuje lekkie działanie miejscowo znieczulające, przeciwświądowe i kojące. 
  • Salvia OFFICINALIS ESSENTIAL Ool (olejek eteryczny z szałwii) - wspomaga leczenie zapalenia błon śluzowych, oparzeń, owrzodzeń oraz innych stanów zapalnych. Działa ściągająco i regenerująco.

13 komentarzy:

  1. Takiej w proszku używałam już kilka lat temu, ale innej oczywiście. Świetnie się sprawdzają choć nie do końca wierzyłam w jej higienicznosc.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio kupiłam sobie czarną pastę z węglem altywnym, ale tradycyjną w tubie. Takiej sproszkowanej jeszcze nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy ta pasta może być stosowana przy paradontozie?

    OdpowiedzUsuń
  4. słyszałam o takich wynalazkach jednak nadal jestem wierna tradycyjnym pastom, może kiedyś wypróbuję ten w proszku

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś w dawnych czasach ludzie myli żeby tylko takimi proszkami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyznam szczerze, że miałabym wielką ochotę wypróbować taką pastę w proszku :) Tym bardziej, że ma naprawdę fajny skład ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. jestem ciekawa. miałam taką czarną pastę w proszku, ale łazienka za każdym razem była tak brudna, że... no używanie jej mnie zbyt wiele kosztowało :D

    OdpowiedzUsuń
  8. nie źle takiej pasty to ja jeszcze nie widziałam

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie słyszałam jeszcze o takie paście. Kiedyś słyszałam że soda dobrze robi na zęby

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawa opcja :) sama chętnie bym jej używała, tym bardziej że daje efekt wybielania.

    OdpowiedzUsuń
  11. Serio świat oszalal w proszku pasta jakos mnie nie przekonuje. Mimo spróbowałabym.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja mam czarny proszek i bardzo go lubię. Ciekawa jestem jak wypadnie w testach ten.

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za każdy pozostawiony komentarz 💚

Copyright © 2018 Toksyczna kosmetyczka